Inlägg

2024-04-22

Slutreplik (hoppas jag) om det väpnade motståndet.

Det är inte första gången jag blivit angripen av sekteristiska höger”anarkister” eller ”anarko”kapitalister. Jag är vänsteranarkist och antistalinist sedan 1965 då jag lämnade pacifismen och är det än idag, det vet alla som känner mig. "64-åringen" säger att det var fel av RAF att fly till DDR. Vart skulle dom ta vägen? Till de enda som erbjöd hjälp förstås när hela BRD jagade dem. Men dom hade bättre kontakter och flyttade sen bl.a. till Palestina. Pumba och Tjaba är skyldig mig en ursäkt. Att cancelkulturen skulle blomma upp även på gatorna.info gör mig bestört.

Staffan

Kommentarer

Herregud Staffan. Det är ingen som cancelrar dig. Ta det lugnt för fan. Att kritisera någon för att den har fel är inte att cancela han! Skärp dig.

Tjaba

Högeranarkister och anarkokapitalister finns inte. Det finns bara ultraliberaler som försöker infiltrera anarkismen. Jag själv utgår helt från konflikten i den 1:a internationalen mellan Marx och Bakunin. Senare adopterar Lenin Marx för den ryska imperialismen. Marx blir det samma som att Sovjetunionen alltid har rätt. Några behåller denna sympati för Ryssland efter planhushållningens upphörande. Den som är marxist är också marxist-leninist. Sedan finns det olika förgreningar med svåra motsättningar inom marxist-leninismen. Det finns ingen rörelse som är så splittrad som anarkismen. Någon försoning finns inte. Röda arme'fraktionen var en marxist-leninistisk rörelse som skapade oreda i kapitalist Tyskland och därför fick skydd i Östeuropa. Debatt meningslös. Ingen kommer att ändra åsikt - sådan är anarkismen. Tack vare Google translate så kan jag äntligen läsa om den franska anarkismen. Där var hatet som störst mellan anarkistiska kommunister och anarkistiska individualister, och att de senare ansåg fackföreningarna som framtida förtryckare. Åt var och en efter behov. Men vem ska avgöra vars och ens behov?

64-åringen.

Att man inte får diskutera ett ämne som stadsguerilla utan att kallas stalinist är direkt fientligt och oförlåtligt och ni är fortfarande skyldiga en ursäkt.

Och jag kommer alltså inte att svara på ansvarslösa pseudonyma inlägg. Ni vill outa mig från gatorna.info men jag

tror jag avstår frivilligt från detta forum i fortsättningen. Hej då!

Staffan

Ingen har sagt att du inte får diskutera stadsgerilor och ingen har kallat dig stalinist

tjabo

Kommentera

captcha